Loading: 26,92% - Reisverslag uit Malta, Malta van Romy Schijndel - WaarBenJij.nu Loading: 26,92% - Reisverslag uit Malta, Malta van Romy Schijndel - WaarBenJij.nu

Loading: 26,92%

Blijf op de hoogte en volg Romy

13 Juli 2014 | Malta, Malta

Wauw, alweer een maand geleden dat ik een verhaal heb getypt! Dit geeft wel weer aan hoe enorm snel de tijd hier gaat. Maar bij deze dan toch weer een blik in mijn leven op het prachtige Malta!

Op stage verandert er weinig, we vervullen hier in principe een fulltime job als housekeeping supervisor. De dagen zijn hetzelfde, maar vanwege de stress en het rennen gaan de dagen mega-snel. Het gaat wel steeds beter en beter, ik begin veel plezier te krijgen met verschillende schoonmakers en ook met gasten gaat de communicatie vooruit. Met klachten dealen is nog wel lastig (mensen staan ooit tegen me te schreeuwen) maar over het algemeen kan ik nog lief lachen en er redelijk mee wegkomen. En, ik heb nu ook een andere shift geleerd: AM / public area. Dit houdt in om half vier snachts opstaan, en dan van 5 tot 2 in de middag alle openbare ruimtes zoals de zwembaden, toiletten, receptie en restaurants checken. Een wereld van verschil met de kamers! Zo heb je geen stress, minder contact met de gasten maar zie je wel veel meer van het hotel. De afwisseling is heerlijk! Komende week ga ik voor het eerst deze shift in mn eentje draaien, spannenddddd. Het opstaan om half vier bevalt prima (iets minder na de wedstrijd Nederland-Argentinië) en het mega voordeel is dat ik om drie uur gewoon aan het strand/zwembad lig!

En alles naast stage? De leven. Beter is het niet te omschrijven. Altijd geroepen dat ik naar een land met een warmer klimaat moet emigreren en tussen de palmbomen wil wonen en BAM, hier zit ik dan! Er wordt veel geklaagd over het weer door Maltezen hier want het is enorm slecht voor wat ze gewend zijn, het is de laatste dagen ook wat fris (lees: een klein beetje fris voor een short en hemdje) en wat bewolkt. Het heeft een paar dagen geleden zelfs nog wat geregend! Maar voor ons is het allemaal nog gewoon warm haha.

Het WK was hier geweldig! Oke we zijn geen wereldkampioen, maar ons kleine kikkerlandje is gewoon derde van de hele wereld!! Voor ons was het een legitieme reden om op random dagen lekker te gaan feesten en we hebben veel Nederlanders hier leren kennen. Dat je in het buitenland staat, allemaal lekker Nederlands tegen elkaar kunt praten en 'hits' van hoofd, schouders, knie en teen tot snollebolleke uit volle borst mee kunt zingen. Prachtig!

Ik heb op het moment een, al zeg ik het zelf, welverdiende mini-vakantie: vier dagen vrij! Ik ga voornamelijk niets doen en genieten, en dinsdag gaan we met alle nieuwe internationale werknemers een culturele tour doen :)

Het verhaal is ietsje langer geworden dan gepland haha, maar na een maandje niets hoop ik dat jullie het er toch voor over hebben! Heel veel liefde vanuit Malta en smsjes/brieven/skypesessies, laat maar iets horen!

P.S. WOW we zijn al bijna op eenderde!! Ik ben zo weer thuis :O

P.P.S. Als je mijn oma ziet, som meteen alle redenen op om me op te komen zoeken in Malta! Ik hoop haar en opa over te halen om in oktober met de rest van de familie mee te komen :)
Ja oma, ik sjouw graag een paar dagen met die oudjes rond, geen probleem! En anders zet ik jullie op een stoeltje in een restaurant en haal ik jullie aan het eind van de dag wel weer op, komt goed haha

  • 13 Juli 2014 - 12:42

    Mirjam Te Brinke:

    Romy!
    Leuk verhaal! Klinkt helemaal als een plek voor jou inderdaad. Geniet van je vrije dagen en van het lekkere weer. Ik ben zelfs jaloers op dat 'slechte' weer in Malta :D
    Liefs

    ps; jij drinkt mij echt honderd keer onder tafel in januari. ö

  • 13 Juli 2014 - 18:26

    Camily:

    Heehee Romy,
    Fijn weer wat van je te horen! Het klinkt allemaal heerlijk, ik ben toch wel een beetje jaloers. Ik hoop dat je nog net zoveel kunt genieten als je al gedaan hebt. Dan komt het zeker goed! Fijne 'mini vakantie' en tot snel!
    Veel liefs! x

  • 13 Juli 2014 - 21:48

    Marelke:

    Super leuk verhaal romy! Binnenkort echt weer skypennnnn!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 6668

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 23 December 2014

Rondreis door zuidelijk Afrika!

20 Mei 2014 - 23 November 2014

Stage Malta

Landen bezocht: