Meet me halfway! - Reisverslag uit Malta, Malta van Romy Schijndel - WaarBenJij.nu Meet me halfway! - Reisverslag uit Malta, Malta van Romy Schijndel - WaarBenJij.nu

Meet me halfway!

Blijf op de hoogte en volg Romy

26 Augustus 2014 | Malta, Malta

Wowww we zijn over de helft! Precies een dag vandaag, 13 weken gehad, nog 13 te gaan. De eerste helft is enorm snel gegaan, en ik ben bang dat de tweede helft alleen nog maar sneller voorbij zal gaan.

Op stage heb ik nu mijn eerste avonddiensten gedraaid. Dat was even best pittig met maar een dag training, waarbij we ook nog geen stroom hadden. Die avond was namelijk door een explosie in het power distribution centre de stroom in 75 % van Malta en heel Gozo uitgevallen. Dus in plaats van ons werk doen hebben we van 7 tot 12 rond gerend met ventilatoren (ja we hadden een back-up generator en dus gedeeltelijk stroom) omdat de airconditioning was uitgevallen. We hebben gasten keer op keer uitgelegd wat er aan de hand was en zelfs een aantal gasten in badjas van het noodgeval-verzamelpunt gehaald. De brandalarmen sloegen namelijk aan doordat de stroom uit was gevallen en was er in het hotel te horen dat we moesten evacueren vanwege een noodgeval.
Twee dagen later mocht ik het zelf proberen, het ging met moeite maar het is gelukt! Deze week heb ik weer twee avondshifts en ik heb er enorm zin in, de sfeer is heel chill en de combinatie van de publieke ruimtes en kamers is heel erg leuk.

Ook hebben we vorige week een meeting gehad met onze stagebegeleider vanuit de NHTV, Harrie Reijnders. De meeting was meer om te kijken hoe alles ging, en ja het gaat nog steeds prima allemaal. Maar ook om aan te sturen op een schoolopdracht die er toch een keer moet komen! Als het goed is krijg ik een eigen opdracht aangewezen wat gericht zal zijn op processen analyseren of vernieuwen. Klinkt voor jullie misschien niet heel interessant maar ik heb al genoeg dingen gezien die ik maar al te graag zou doen!

Een paar weekjes geleden heb ik voor het eerst weer een avondje lekker plat Boekel kunnen ouwehoeren, een aantal vriendinnen uit Boekel/Gemert/Erp waren namelijk voor zomervakantie in Malta en ik ben een avondje mee gaan stappen! Toen merkte ik ook wel dat ik daar toch wel behoefte aan had, gewoon verstand op nul en buurten over hoe het thuis is. Geluk is aan mijn zijde want een week later stonden Tante Helma en Evi hier op de stoep met wie ik drie hele gezellige dagen heb gehad! Af en toe moest er wat stage doorheen maar we hebben veel gezien, Gozo een vaartocht door alle baaien om de hoofdstad Valletta, winkelen in Sliema en zonsondergang op Golden Bay! Uitgebreid genoten van het eten, variërend van McDonalds tot Hilton, dus we hadden niets te klagen!

En de nog komende drie maanden verkeer ik helemaal in een luxe positie want de volgende bezoekjes staan al vast: Grof uitgerekend komen over vier weken namelijk mama en Jan een weekendje deze kant op. Vier weken daarna komen Milou, Mark en Steffie me een paar dagen lastigvallen! Als ik hen op het vliegtuig terug zet brengt datzelfde vliegtuig wat uurtjes later me vervolgens mama (ja ze komt twee keer, goed bekeken!) met Marlous (en misschien Jur/opa/oma) waarna ik nog maar slechts vijf weekjes te gaan heb!

Heimwee zal het dus niet meer zo van komen, ik ga gewoon nog heel erg genieten van die drie maandjes die ik hier nog heb :)
Beginnend vanavond met een door Beachmasters en Gogo georganiseerde Dutch Night, kom maar op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 6647

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 23 December 2014

Rondreis door zuidelijk Afrika!

20 Mei 2014 - 23 November 2014

Stage Malta

Landen bezocht: